پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟
سرخط خبرها

مهدوی‌کیا ماندنی شد| موشک در راه تهران

  • کد خبر: ۹۵۳۸۴
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
مهدوی‌کیا ماندنی شد| موشک در راه تهران
مسئله مهدوی‌کیا و بازی جنجالی سرانجام تمام شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به‌دنبال حضور مهدی مهدوی کیا در یک بازی دوستانه بین‌المللی که از‌سوی فیفا برگزار شد، حواشی زیادی برای مربی تیم امید ایجاد شد. نقد‌های صورت‌گرفته به مهدی مهدوی‌کیا در‌حالی صورت گرفت که سرمربی تیم امید ترجیح داد سکوت کند و فقط شاهد قضاوت‌ها باشد. نمی‌شود منکر زحمات مهدی مهدوی‌کیا برای فوتبال ایران شد.

گل او به تیم ملی آمریکا در جام‌جهانی و رقص با پرچم ایران هنوز از اذهان پاک نشده است و جالب اینکه مهدی مهدوی‌کیا و دستیاران خارجی‌اش در شهر دوشنبه در‌حالی روی نیمکت تیم زیر ۲۳‌سال ایران نشستند که هیچ قراردادی با فدراسیون فوتبال نداشتند. همه این اتفاق‌ها در‌حالی رقم خورد که بودند در سال‌های اخیر مربیانی که تا پیش از عقد قرارداد راضی به حضور روی نیمکت نمی‌شدند و حتی برخی دستمزد‌های خود را نقد در کشور‌های خارجی مطالبه می‌کردند. نمونه‌اش دومیلیون دستمزدی که به مارک ویلموتس در ترکیه پرداخت شد.

به نظر می‌رسد مشکلاتی که برای مهدی مهدوی‌کیا در یک بازی دوستانه به وجود آمد، به‌خاطر یک سوء‌تفاهم بوده و به طور‌حتم مهدی مهدوی‌کیا درباره آن توضیح خواهد داد؛ اما تازه‌ترین خبری که درباره این مربی و تیم زیر ۲۳‌سال ایران شنیده می‌شود، این است که آن‌ها بهمن در تهران اردوی تدارکاتی خواهند داشت و این شروع دوباره مهدی مهدوی‌کیا با تیم زیر ۲۳‌سال ایران خواهد بود.

تیم زیر ۲۳‌سال ایران با اقتدار و با هدایت مهدی مهدوی‌کیا به دور نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳‌سال آسیا در تاشکند صعود کرده است که در سال ۲۰۲۲ با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود. ازآنجا‌که بیشتر بازیکنان تیم زیر ۲۳‌سال ایران در ترکیب تیم‌های لیگ‌برتری فیکس هستند، چاره‌ای برای مهدی مهدوی‌کیا باقی نمی‌ماند که اردو‌های تدارکاتی را در روز‌های فیفا برگزار کند؛ بدعتی که توسط کرانچار به وجود آمد.

البته مهدی مهدوی‌کیا هم به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد داده است که مسابقات قهرمانی زیر ۲۳‌سال را در روز‌های فیفا برگزار کند. به‌همین‌خاطر فدراسیون فوتبال از مهدی مهدوی‌کیا خواسته است روز‌های فیفا در بهمن را از دست ندهد و قرار است در روز‌هایی که تیم ملی سرگرم دیدار با عراق و امارات می‌شود، تیم زیر ۲۳‌سال هم اولین اردوی خود را برای حضور شایسته در مسابقات تاشکند شکل دهد.

دبیر‌کل فدراسیون فوتبال چندی‌پیش در مصاحبه‌ای از مهدی مهدوی‌کیا حمایت کرد و گفت: این دعوت مستقیم از طرف فیفا انجام شد و فدراسیون نقشی نداشت، اما فدراسیون همیشه پشتیبان ستاره‌ها و اسطوره‌های فوتبال ایران است. اتفاقات پیرامون و حواشی غیر‌ورزشی حاکم بر این مسابقه باعث هوشیاری و مدیریت مناسب موضوع توسط وی شد و مستندات اقدامات مهدوی‌کیا در حین مسابقه موجود بوده که مورد‌تأیید نهاد نظارتی وزارت ورزش و جوانان نیز قرار گرفته است.

چند روز پیش هم مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال درباره مسئله مهدوی کیا گفته بود: تیم امید با مهدوی‌کیا ادامه می‌دهد و هدفِ ما صعود بی‌دردسر به المپیک پاریس است تا این افتخار بزرگ هم در همین فدراسیون به‌دست بیاید. فدراسیون کارِ خودش را می‌کند و آینده نشان می‌دهد چقدر موفق بودیم.

علی عالی همچنین گفت: حضور افرادی همانند مهدی مهدوی‌کیا که تجربه عملیاتی در فوتبال پایه دار‌د و به تخصص در‌این‌زمینه رسیده است و اتفاقا در یکی از بهترین کشور‌ها در حوزه توسعه فوتبال زندگی کرده و کار می‌کند، نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال به توسعه همه‌جانبه فکر می‌کند و اعتقاد دارد. نیروی انسانی رشد‌یافته و مسئولیت‌پذیر است که عامل توسعه می‌شود. این‌ها منطبق با شعار‌های انتخاباتی رئیس فدراسیون فوتبال است.

بعد از انتقاد‌های زیادی که از مهدی مهدوی‌کیا صورت گرفت، او قصد داشت هدایت تیم امید را رها کند و به ادامه مربیگری در تیم‌های پایه باشگاه هامبورگ بپردازد؛ اما با صحبت‌های صورت‌گرفته از‌سوی فدراسیون فوتبال، این مربی حاضر شد همچنان به حضورش در تیم زیر ۲۳‌سال ایران ادامه دهد و رؤیای حضور فوتبال ایران در المپیک را تبدیل به واقعیت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->